Thursday 5 October 2017

Beregn 3 Måneders Moving Average In Sas


Flytende gjennomsnitt. Dette eksemplet lærer deg hvordan du beregner det bevegelige gjennomsnittet av en tidsserie i Excel. Et glidende gjennomsnitt brukes til å utjevne uregelmessigheter topper og daler for å enkelt gjenkjenne trender. Først, la oss ta en titt på vår tidsserier.2 På Data-fanen klikker du Data Analysis. Note kan ikke finne Data Analysis-knappen Klikk her for å laste Analysis ToolPak-tillegget.3 Velg Flytt gjennomsnitt og klikk OK.4 Klikk i feltet Inngangsområde og velg området B2 M2. 5 Klikk i intervallboksen og skriv inn 6.6 Klikk i feltet Utmatingsområde og velg celle B3.8 Plott en graf av disse verdiene. Planlegging fordi vi angir intervallet til 6, er det bevegelige gjennomsnittet gjennomsnittet for de foregående 5 datapunktene og det nåværende datapunktet Som et resultat, blir tømmer og daler utjevnet Grafen viser en økende trend Excel kan ikke beregne det bevegelige gjennomsnittet for de første 5 datapunktene fordi det ikke er nok tidligere datapunkter.9 Gjenta trinn 2 til 8 for intervall 2 og intervall 4. Konklusjon La rger intervallet jo flere tinder og daler utjevnes. Jo mindre intervallet, desto nærmere beveger gjennomsnittene seg til de faktiske datapunktene. Jeg er SAS nybegynner og jeg er nysgjerrig på om følgende oppgave kan gjøres mye enklere som den er for tiden i mitt hode. Jeg har følgende forenklede metadata i en tabell som heter userdatemoney. User - Date - Money. with ulike brukere og datoer for hver kalenderdag de siste 4 årene. Dataene er bestilt av User ASC og Date ASC, eksempeldata ser ut som dette. Jeg vil nå beregne et fem dagers glidende gjennomsnitt for pengene jeg startet med den ganske populære apprachen med lagfunksjonen som dette. Som du ser, oppstår problemet med denne metoden hvis det hvis datastrømmen går inn i en ny bruker ville Aron få noen forsinkede verdier fra Anna, som selvfølgelig ikke skulle skje. Nå er jeg ganske sikker på at du kan håndtere brukerbryteren ved å legge til noen ekstra felt som laggeduser og ved å tilbakestille N, Sum og Mean variable if du legger merke til en slik swi tch but. Can dette gjøres på en enklere måte Kanskje bruker BY-klausulen på noen måte Takk for dine ideer og hjelp. Jeg tror den enkleste måten er å bruke PROC EXPAND. Og som nevnt i John s kommentar, er det viktig å huske om manglende verdier og om å begynne og avslutte observasjoner i tillegg, jeg har lagt til SETMISS-alternativet til koden, da du gjorde det klart at du vil nullstille verdier, ikke ignorere dem som standard MOVAVE-oppførsel og hvis du vil ekskludere de første 4 observasjonene for hver bruker siden de ikke har nok forhistorie til å beregne glidende gjennomsnitt 5, kan du bruke alternativet TRIMLEFT 4 i TRANSFORMOUT. answered 3. desember kl. 15. 29. Jeg inkluderte et skjermbilde for å avklare mitt problem. Jeg prøver å regne ut noe slag av bevegelige gjennomsnitt og flyttende standardavviket Saken er jeg vil beregne variasjonskoeffisientene stdev avg for den faktiske verdien Normalt er dette gjort ved å beregne stdev og avg for de siste 5 årene Men noen ganger blir det observasjoner i min database som jeg ikke har informasjon om de siste 5 årene kanskje bare 3, 2 osv. Det er derfor jeg vil ha en kode som vil beregne avg og stdev selv om det ikke er noen informasjon for hele 5 årene. Også som du se i observasjonene, noen ganger har jeg informasjon over mer enn 5 år. Når dette er tilfelle, trenger jeg en slags glidende gjennomsnitt som gjør at jeg kan beregne avg og stdev for de siste 5 årene. Så hvis et selskap har informasjon i 7 år Jeg trenger en slags kode som vil beregne avg og stdev for, kan vi si 1997 1991-1996, 1998 1992-1997 og 1999 1993-1998.Som jeg ikke er veldig kjent med sas-kommandoer, burde det se veldig veldig grovt ut som . Eller noe som dette, jeg har ingen anelse, jeg skal prøve å finne ut det, men det er verdt å legge ut det hvis jeg ikke fant det selv.

No comments:

Post a Comment